وصیت پیامبر خدا

نقد کتاب «وصیت مقدس، نوشته بازدارنده از گمراهی» منسوب به احمدالحسن، مدعی وصیت، یمانی، مهدویت و....!

وصیت پیامبر خدا

نقد کتاب «وصیت مقدس، نوشته بازدارنده از گمراهی» منسوب به احمدالحسن، مدعی وصیت، یمانی، مهدویت و....!

وصیت پیامبر خدا

بسم الله الرحمن الرحیم
می دانیم که مهم ترین دلیل و حدیثی که احمد اسماعیل و انصارش [که خدا فریب خوردگان از آن ها را هدایت کند] به آن متمسک می شوند، حدیثی وصیت در کتاب غیبت شیخ طوسی رضوان الله علیه است.
همچنین کتابی به احمد اسماعیل امام این گروه، منسوب می باشد، به اسم «وصیت مقدس نوشته بازدارنده از گمراهی» که این کتاب را به عنوان مناظره با علما نوشته است، مناظره کتبی!
شیخ علی آل محسن حفظه الله نیز در کتاب الرد القاصم لدعوة المفتری علی الامام القائم، این کتاب را نقد کردند،
با استفاده از مطالب این کتاب، در این وبلاگ، در چند پست محدود، این کتاب را بررسی می کنیم و اشتباهات عظیم احمداسماعیل، و بطلان تمسک او به این حدیث و در نتیجه بطلان کل دعوت او را نشان می دهیم.
به امید این که انصار فارس زبان او، با دقت در مطالب، متوجه حق بشوند و به آغوش پرمهر امام عصر، حجة بن الحسن سلام الله علیه بازگردند.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

وصیت مهرشده نازله از آسمان (1)

جمعه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۱۹ ق.ظ

یا محمّد(صلی الله علیه وآله)، این وصیت شماست

بسم الله الرحمن الرحیم. اللهم صل علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم
در ادامۀ نقد و  دلایلِ کنارگذاشتن و عدمِ اعتنا به [لا اقل برداشت انصار از] حدیث وصیت کتاب غیبت شیخ طوسی، و باطل بودن ادعاهای احمداسماعیل در مورد آن، در این پست، کلیات یکی از بهترین ومهمترین دلایل دیگر را بیان می کنیم:

ابتدا دقت کنیم

وصی رسول خدا، فقط وفقط کسی است که خداوند ایشان را به این مقام انتخاب کرده باشد،
و از طرفی یقینا رسول الله صلی الله علیه و آله نیز فقط به آن کسانی که خداوند انتخاب کرده باشد، نص و وصیت می کند،

پس خداوند اوصیا را انتخاب می کند؛ و رسول الله نیز به همان اوصیا (ودقیقا به همان اوصیا) به عنوان امام و وصی خودشان، وصیت می کنند.

و اما نکته جالب این جاست که اصلا این وصیت را خداوند به طور مشخص به رسولش ابلاغ فرمودند و اصلا این وصیت از آسمان نازل شده است.

والبته توجه داریم که این وصیت [که فقط رسول خدا چنین وصیتی دارند] با وصیت به «خیر»، یعنی دارایی ها ومیراث [که همه مردم می توانند چنا ن وصیتی داشته باشند] کاملا فرق دارد! [والبته متاسفانه انصار توجّهی به این نکته ندارند و این دو را با هم مخلوط میکنند]
احادیث را در انتهای این پست و پست های بعد می آوریم، اما خلاصۀ آن ها این که:

1- وصیت به اوصیا، از آسمان نازل شد، به صورت کتاب های مختوم [مُهر شده]،

2- این مهر ها، به تعداد اوصیاست،

که شرح وظایف اوصیا را خداوند در آن مشخص فرموده است، برای هر وصی ای به طور جداگانه،

و هر وصی ای، صحیفه و مُهر مخصوص به خود را دارد.

3- رسول خدا صلی الله علیه و آله این کتاب را به امیرالمؤمنین سلام الله علیه «دادند» و ایشان مهر خود را باز کردند و به آن عمل نمودند، و سپس به وصی خودشان «دادند» همین طور هر امامی این «امانت» را به امام بعد از خود «می دهد».
4- و نکته این جاست که طبق حدیث، این خاتم ها، دوازده تا بوده است، نه 24 تا!

و بنابراین یقینا و یقینا اوصیا دوازده نفر هستند.

5 - نکته مهم بعد اینکه: «صاحب وصیت» یعنی کسی که (علاوه بر نص رسول خدا به ایشان) این کتاب مهر شده و این خاتم، از پدران بزرگوارش [از امام قبل] به او رسیده باشد، و امام پیشین به ایشان «دفع و تسلیم کرده باشند»، نه اینکه کسی فقط یک ادعای [بدون دلیل] داشته باشد که اسم من در حدیثی آمده است پس من (چون ادعا کردم) حق هستم!

اللهم صل علی محمّد وآل محمد

ان شاء الله احادیث را می آوریم و چند اشکال و اعتراضی که انصار به این مجموعه حدیث دارند را نیز بررسی می کنیم، شاید که انصار متوجه این اشتباه خودشان بشوند و به دامن پرمهر آخرین خلیفه خدا، آخرین وصی رسول خدا، حضرت بقیه الله الاعظم سلام الله علیه و عجّل الله فرجه و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء برگردند.

شیخ کلینی رضوان الله علیه در این رابطه در کتاب کافی، بابی به اسم «ان الائمه لم یفعلوا شیئا ولا یفعلون الا بعهد من الله عزوجل...» آورده اند. حدیث دوم این باب را به عنوان حدیث اول این مجموعه انتخاب کردیم:
امام صادق سلام الله علیه [به این مضمون] فرمودند:
خدای متعال، قبل از وفات رسول خدا صلی الله علیه و آله، نوشته ای را به ایشان [توسط جبرئیل] نازل کرد، پس عرض کرد: یا محمّد [صلی الله علیه و آله] این وصیت تو است به برگزیدگان از خاندانت.
رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: ای جبرئیل، چه کسانی، نجیبان و برگزیدگان هستند؟

عرض کرد: علی بن ابی طالب و اولاد ایشان علیهم السلام.

بر آن نوشته، مهرهایی از طلا بود

و پیغمبر آن را به امیرالمؤمنین دادند و فرمودند: یک مُهر آن را باز کنید و به آن چه در آن نوشته عمل کنید.

امیرالمؤمنین چنین کردند و سپس آن را [در هنگام وفات] به پسرشان حسن بن علی دادند...

همین گونه امام حسن آن را به امام حسین، و هر امامی به امام بعد خود، آن نوشته را تسلیم می کند تا زمانی که امام زمان به امامت می رسند، و آن صحیفه را از پدر خود [امام حسن عسکری سلام الله علیه] تحویل می گیرند.

[قیام المهدی در حدیث همان طور که مرحوم علامه مجلسی رضوان الله علیه در کتاب مرآة العقول (شرح کافی) فرموده اند، به معنای قیام به امر امامت است و نه خروج ایشان]

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ سلام الله علیه قَالَ: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْزَلَ عَلَى نَبِیِّهِ کِتَاباً قَبْلَ وَفَاتِهِ، فَقَالَ: یَا مُحَمَّدُ هَذِهِ وَصِیَّتُکَ إِلَى النُّجَبَةِ مِنْ أَهْلِکَ. قَالَ: وَ مَا النُّجَبَةُ یَا جَبْرَئِیلُ؟ فَقَالَ: عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ وَ وُلْدُهُ سلام الله علیهم. 

وَ کَانَ عَلَى الْکِتَابِ خَوَاتِیمُ مِنْ ذَهَبٍ

فَدَفَعَهُ النَّبِیُّ إِلَى أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ أَمَرَهُ أَنْ یَفُکَّ خَاتَماً مِنْهُ وَ یَعْمَلَ بِمَا فِیهِ. فَفَکَّ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ خَاتَماً وَ عَمِلَ بِمَا فِیهِ،

ثُمَّ دَفَعَهُ إِلَى ابْنِهِ الْحَسَنِ سلام الله علیه فَفَکَّ خَاتَماً وَ عَمِلَ بِمَا فِیهِ،

ثُمَّ دَفَعَهُ إِلَى الْحُسَیْنِ، فَفَکَّ خَاتَماً فَوَجَدَ فِیهِ أَنِ‏ اخْرُجْ بِقَوْمٍ إِلَى الشَّهَادَةِ فَلَا شَهَادَةَ لَهُمْ إِلَّا مَعَکَ وَ اشْرِ نَفْسَکَ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَفَعَلَ،

ثُمَّ دَفَعَهُ إِلَى عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، فَفَکَّ خَاتَماً فَوَجَدَ فِیهِ أَنْ أَطْرِقْ وَ اصْمُتْ وَ الْزَمْ مَنْزِلَکَ‏ وَ اعْبُدْ رَبَّکَ حَتَّى یَأْتِیَکَ الْیَقِینُ‏ فَفَعَلَ،

ثُمَّ دَفَعَهُ إِلَى ابْنِهِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ، فَفَکَّ خَاتَماً فَوَجَدَ فِیهِ حَدِّثِ النَّاسَ وَ أَفْتِهِمْ وَ لَا تَخَافَنَّ إِلَّا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ، فَإِنَّهُ لَا سَبِیلَ لِأَحَدٍ عَلَیْکَ فَفَعَلَ،

ثُمَّ دَفَعَهُ إِلَى ابْنِهِ جَعْفَرٍ فَفَکَّ خَاتَماً فَوَجَدَ فِیهِ حَدِّثِ النَّاسَ وَ أَفْتِهِمْ وَ انْشُرْ عُلُومَ أَهْلِ بَیْتِکَ وَ صَدِّقْ آبَاءَکَ الصَّالِحِینَ وَ لَا تَخَافَنَّ إِلَّا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَنْتَ فِی حِرْزٍ وَ أَمَانٍ فَفَعَلَ،

ثُمَّ دَفَعَهُ إِلَى ابْنِهِ مُوسَى، 

وَ کَذَلِکَ یَدْفَعُهُ مُوسَى إِلَى الَّذِی بَعْدَهُ ثُمَّ کَذَلِکَ إِلَى قِیَامِ الْمَهْدِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی