وصیت پیامبر خدا

نقد کتاب «وصیت مقدس، نوشته بازدارنده از گمراهی» منسوب به احمدالحسن، مدعی وصیت، یمانی، مهدویت و....!

وصیت پیامبر خدا

نقد کتاب «وصیت مقدس، نوشته بازدارنده از گمراهی» منسوب به احمدالحسن، مدعی وصیت، یمانی، مهدویت و....!

وصیت پیامبر خدا

بسم الله الرحمن الرحیم
می دانیم که مهم ترین دلیل و حدیثی که احمد اسماعیل و انصارش [که خدا فریب خوردگان از آن ها را هدایت کند] به آن متمسک می شوند، حدیثی وصیت در کتاب غیبت شیخ طوسی رضوان الله علیه است.
همچنین کتابی به احمد اسماعیل امام این گروه، منسوب می باشد، به اسم «وصیت مقدس نوشته بازدارنده از گمراهی» که این کتاب را به عنوان مناظره با علما نوشته است، مناظره کتبی!
شیخ علی آل محسن حفظه الله نیز در کتاب الرد القاصم لدعوة المفتری علی الامام القائم، این کتاب را نقد کردند،
با استفاده از مطالب این کتاب، در این وبلاگ، در چند پست محدود، این کتاب را بررسی می کنیم و اشتباهات عظیم احمداسماعیل، و بطلان تمسک او به این حدیث و در نتیجه بطلان کل دعوت او را نشان می دهیم.
به امید این که انصار فارس زبان او، با دقت در مطالب، متوجه حق بشوند و به آغوش پرمهر امام عصر، حجة بن الحسن سلام الله علیه بازگردند.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

اوصیای رسول خدا دوازده نفرند.

اللهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم.
فلعن الله امة اسست اساس الظلم والجور علیکم اهل البیت.

در پست پیش، کلیّاتی در مورد «وصیت مکتوب و مهر شدۀ نازل شده از آسمان» گفته شد:

اینکه: طبق احادیث - که یک مورد را در پست پیش نوشتیم- اسم، صفت، وظایف و... مربوط هر امامی - سلام الله علیهم- در صحیفۀ مختومۀ مخصوص به خود ایشان، نوشته شده است، بنابراین:

بدیهی است که این صحیفه و خاتم ها دقیقا به تعداد اوصیاست.

حال در این پست، (به قسمت دیگری از بحث «وصیت رسول خدا صلی الله علیه و آله» می پردازیم) اینکه: باید ببینیم این «خاتم» ها چندتاست؟ دوازده یا بیست و چهار؟! یعنی به عبارت دقیق تر، اوصیا دقیقا چند نفرند؟!

ما که نمی دانیم مگر آنچه را که خود اهل بیت یاد داده اند، پس ببینیم خودشان چه فرموده اند، و قبول کنیم و تسلیم باشیم و توجیه اشتباه نکنیم.

با مراجعه به روایات می بینیم که لااقل طبق صریح دو روایت، تعداد این صحیفه ها، دوازده تا بوده است، و بنابراین اوصیا دوازده نفرند. روایات را ببینید:

ان شاء الله در ادامه پست ها، توجیهات و اعتراضاتی را که گردانندگان جریان احمداسماعیل وارد می کنند، بررسی می کنیم.

حدیث اول ـ باب ما جاء فی الإمامة و الوصیة و أنهما من الله عز و جل، کتاب غیبت نعمانی، ح4:


امام صادق سلام الله علیه فرمود:
دَفَعَ رَسُولُ اللَّهِ -صلوات الله علیه و آله- إِلَى عَلِیٍّ -سلام الله علیه- صَحِیفَةً مَخْتُومَةً بِاثْنَیْ عَشَرَ خَاتَماً وَ قَالَ:

فُضَّ الْأَوَّلَ وَ اعْمَلْ بِهِ وَ ادْفَعْهَا إِلَى الْحَسَنِ سلام الله علیه

یَفُضُّ الثَّانِیَ وَ یَعْمَلُ بِهِ وَ یَدْفَعُهَا إِلَى الْحُسَیْنِ سلام الله علیه

یَفُضُّ الثَّالِثَ وَ یَعْمَلُ بِمَا فِیهِ ثُمَّ إِلَى وَاحِدٍ وَاحِدٍ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ سلام الله علیهم.

به این مضمون که : رسول خدا به امیرالمؤمنین صحیفه ای مختوم، با 12 خاتم دادند و فرمودند که مهر اول را باز کن، و به آن عمل نما، و سپس آن را به حسن تقدیم کن، او هم همینگونه، عمل کند و به حسین بدهد، او نیز همین گونه عمل کند و سپس به همین طور یکی بعد از دیگری از فرزندان حسین علیهم السلام بدهند.

بنابراین:

هر امامی، این صحیفه را به امام بعد از خود خواهد داد، و چون این صحیفه ها دقیقا دوازده تاست، پس برای بعد امام زمان ما، حجة بن الحسن سلام الله علیهما، دیگر صحیفه و وصیت جدیدی وجود نخواهد داشت؛ و بنابراین ایشان صحیفه و وصیتی را به «فرزندشان» نخواهند داد. و اوصیا دقیقا دوازده نفرند.


حدیث دوم ـ کتاب کمال الدین و تمام النعمة، ج1، ص: 269

قال [رسول الله صلی الله علیه و آله] : إِنّ اللّه تبارک و تعالى أنْزل علیّ اثْنیْ عشر خاتما و اثْنتیْ عشرة صحِیفة اسْم کلِّ إِمام على خاتمِهِ و صِفته فِی صحِیفتِهِ صلّى اللّه علیْهِ و علیْهِمْ أجْمعِین.

در ضمن حدیث مفصلی، پیامبر خدا صلی الله علیه و آله، دقیقا و صریحا مشخص کرده اند که کتاب وصیت که از طرف خدا نازل شده است، دوازده خاتم بیشتر نداشته است.

خداوند دوازده خاتم، به همراه دوازده صحیفه بر من نازل کرد، که اسم هر امامی «کلّ امام» روی خاتم مخصوص به خود ایشان، وصفت ایشان نیز در صحیفه مخصوصۀ ایشان ثبت شده است.

یعنی امامان، اوصیای رسول خدا صلی الله علیه و علیهم دوازده نفرند.

[ همچنین شیخ طوسی رحمه الله - در کتاب غیبت ص135 - نیز از ابن عباس نقل کرده است که :
نزل جبْرئِیل بِصحِیفة مِنْ عِنْدِ اللّهِ على رسولِ اللّهِ صلی الله علیه و آله فِیها اثْنا عشر خاتما... ]

جبرئیل با صحیفه ای از طرف خدای متعال، بر رسول خدا نازل شد که در آن دوازده خاتم بود.

همچنین می توان به این حدیث نیز استناد کرد: کفایة الأثر فی النص على الأئمة الإثنی عشر، ص: 243

قُلْتُ: یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ مِنَ الْأَمْرِ مِنَ اللَّهِ مَا لَا بُدَّ لَنَا مِنْهُ وَ وَقَعَ فِی نَفْسِی أَنَّهُ قَدْ نَعَى نَفْسَهُ فَإِلَى مَنْ نَخْتَلِفُ بَعْدَکَ؟

قَالَ: یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِلَى ابْنِی هَذَا وَ أَشَارَ إِلَى مُحَمَّدٍ ابْنِهِ إِنَّهُ وَصِیِّی وَ وَارِثِی وَ عَیْبَةُ عِلْمِی وَ مَعْدِنُ الْعِلْمِ وَ بَاقِرُ الْعِلْمِ.

قُلْتُ: یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ، مَا مَعْنَى بَاقِرِ الْعِلْمِ؟

قَالَ: سَوْفَ یَخْتَلِفُ إِلَیْهِ خُلَّاصُ شِیعَتِی وَ یَبْقُرُ الْعِلْمَ عَلَیْهِمْ بَقْراً....

قُلْتُ: یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ، هَلَّا أَوْصَیْتَ أَکْبَرَ أَوْلَادِکَ؟

فَقَالَ: یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ، لَیْسَتِ الْإِمَامَةُ بِالصِّغَرِ وَ الْکِبَرِ، هَکَذَا عَهِدَ إِلَیْنَا رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله وَ هَکَذَا وَجَدْنَا مَکْتُوباً فِی اللَّوْحِ وَ الصَّحِیفَةِ.

قُلْتُ: یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ فَکَمْ عَهِدَ إِلَیْکُمْ نَبِیُّکُمْ أَنْ تَکُونَ الْأَوْصِیَاءُ مِنْ بَعْدِهِ؟

قَالَ: وَجَدْنَا فِی الصَّحِیفَةِ وَ اللَّوْحِ اثْنَیْ عَشَرَ أَسَامِیَ مَکْتُوبَةً بِإِمَامَتِهِمْ وَ أَسَامِی آبَائِهِمْ وَ أُمَّهَاتِهِمْ.

ثُمَّ قَالَ: یَخْرُجُ مِنْ صُلْبِ مُحَمَّدٍ ابْنِی سَبْعَةٌ مِنَ الْأَوْصِیَاءِ فِیهِمُ الْمَهْدِیُّ.

مضمون حدیث اینکه: راوی می گوید از امام سجاد سلام الله علیه، پرسیدم که امام بعد از ایشان کیست؟ و ایشان فرمودند: پسرم محمد باقر

سپس راوی می گوید: به بزرگ ترین پسر خود وصیت کردید.

امام سجاد سلام الله علیه فرمودند: امامت به کوچکی و بزرگی نیست، بلکه در «عهد» رسول خدا با ما این گونه نوشته شده است و ما اینگونه یافته ایم. و نیز در «لوح» ودر «صیحفه» نیز به همین گونه یافته ایم. [که امام بعد از من پسرم محمد بن علی باقر است].

راوی می پرسد: فکم عهدالیکم نبیکم... در عهد رسول خدا با شما  تعداد اوصیای ایشان چند نفر است؟ 

امام سجاد سلام الله علیه فرمودند: در صیحفه و لوح ، نام دوازده نفر را دیدم، که امامت آن ها نوشته شده است... سپس فرمود: بعد از پسرم محمد بن علی الباقر، هفت امام خواهند بود که مهدی از آن هاست.

اللهم عجّل لمنتقم الزهراء، الفرج

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی