وصیت پیامبر خدا

نقد کتاب «وصیت مقدس، نوشته بازدارنده از گمراهی» منسوب به احمدالحسن، مدعی وصیت، یمانی، مهدویت و....!

وصیت پیامبر خدا

نقد کتاب «وصیت مقدس، نوشته بازدارنده از گمراهی» منسوب به احمدالحسن، مدعی وصیت، یمانی، مهدویت و....!

وصیت پیامبر خدا

بسم الله الرحمن الرحیم
می دانیم که مهم ترین دلیل و حدیثی که احمد اسماعیل و انصارش [که خدا فریب خوردگان از آن ها را هدایت کند] به آن متمسک می شوند، حدیثی وصیت در کتاب غیبت شیخ طوسی رضوان الله علیه است.
همچنین کتابی به احمد اسماعیل امام این گروه، منسوب می باشد، به اسم «وصیت مقدس نوشته بازدارنده از گمراهی» که این کتاب را به عنوان مناظره با علما نوشته است، مناظره کتبی!
شیخ علی آل محسن حفظه الله نیز در کتاب الرد القاصم لدعوة المفتری علی الامام القائم، این کتاب را نقد کردند،
با استفاده از مطالب این کتاب، در این وبلاگ، در چند پست محدود، این کتاب را بررسی می کنیم و اشتباهات عظیم احمداسماعیل، و بطلان تمسک او به این حدیث و در نتیجه بطلان کل دعوت او را نشان می دهیم.
به امید این که انصار فارس زبان او، با دقت در مطالب، متوجه حق بشوند و به آغوش پرمهر امام عصر، حجة بن الحسن سلام الله علیه بازگردند.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

وحی و وصی جدید

يكشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۳۲ ب.ظ

اللهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم.

احمداسماعیل (سیداحمدالحسن یمانی مزعوم) در ادامه سیرِ ادعاهای عجیب و اشتباه خود در رابطه با حدیث وصیت، به شیعیان اعتراض کرده است که: چرا می گویید  رسول خدا صلی الله علیه و آله، در نوشته روز پنج شنبه، قصد تأکید دوباره بر حدیث ثقلین داشته اند؟! شما از کجا می دانید ایشان صلی الله علیه و آله قصد نوشتن چه چیزی را داشته اند؟ و گفته است: 

«مثلا آیا خداوند متعال به آنان خبر داد که یک روز، یا یک ماه یا دو ماه قبل از وفات پیامبر، هرگز به او وحی جدید، یا تفاصیل جدیدی در مورد یکی از ثقلین یعنی اوصیاء بعد از ایشان و نام و اوصافِ برخی از آنان نفرستاده است، تفاصیلی که ضامن عدم گمراهی امت تا روز قیامت است..»

سوال او را پاسخ خواهیم داد، در این پست فعلا به همین گفته  او می پردازیم.

این صحبت او نیز اشتباهی عظیم و در تناقض بزرگی است با آیه شریفه کلام الله مجید، بله آیه «اکمال دین» به وضوح فرموده است که: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی»

این آیه و نیز احادیث (من جمله کافی: ج1، ص289 و تفسیر عیاشی ذیل آیه، که در ادامه، متن حدیث را می آوریم) به صراحت می فرمایند:
بعد از غدیر خم، دیگر بر رسول خدا صلی الله علیه وآله فریضه ای نازل نشده است!
و دین خدا با ابلاغ رسمی و عمومی امامت در غدیرخم کامل شد،
(بله ارتباط رسول خدا صلی الله علیه و آله از طریق وحی قطع نشده و تا آخرین لحظات، ادامه داشته است؛ اما دیگر بر ایشان فریضه ای نازل نشد، خصوصا در امر ولایت و امامت ، که اصل دین است و تمام فرائض به آن بستگی دارد)
البته خب یک نکته جالب و زیبایی هم این جمله احمداسماعیل (سید احمدالحسن یمانی مزعوم) دارد: و آن «شیئاً جدیداً و تفاصیل جدیدةً!!» است.

از حق نگذریم این یک اعتراف خوبی است چرا که از این گفته می توان برداشت کرد که طبق نظر خود او:

«تا قبل از آن روز، مهدیین و امامت آن ها در کلمات رسول خدا هیچ جایگاهی نداشته است»؛

یعنی طبق گفته خوشان، در غیر از این یک حدیث، وتا قبل از آن روز، رسول خدا صلی الله علیه و آله در مورد امامتِ غیر از دوازده نفر ، صبحتی نفرموده بودند؛ و الا که دیگر گفتن «شیء و تفصیل جدید» درست نبود! در صورتی جدید است که تا قبل از آن نمی بود.

یعنی ما هم با او موافقیم که این که گفته است «جدید» از این لحاظ درست است، که در غیر از این یک حدیث، رسول خدا صلی الله علیه و آله، هیچ فرمایشی در رابطه با مهدیین نداشتند؛ و همین دلیلی واضح از زبان خود او ، برای بطلان اساس تمام ادعاهای اوست، یعنی با توجه به همان آیه «اکمال دین» در روز غدیر، انصار او باید متوجه بشوند که پس در همان روز پنج شنبه هم، به رسول خدا، وحی جدیدی نشده است، و تعداد اوصیا تغییری نکرده است... شاید بعضی از انصار بیدار شوند.

احادیثی ذیل آیه اکمال دین

خب خود آیه «اکمال دین» به تنهایی صراحت و دلالت دارد که دین در روز غدیرخم کامل شد،‌ و یقینا دیگر نمی بایست مسئله و فریضه جدیدی داشته باشیم،‌ لا اقل در مهم ترین اصل دین،‌ که همانا امامت و ولایت است؛ اما روایات هم بیانگر همین موضوع هستند: [ضمن صلوات بر اباعبد الله الحسین و فرزندان ایشان مخصوصا حضرت رقیه سلام الله علیهم و لعن بر دشمنان و قاتلان ایشان]‌ در خدمت این دو روایت باشیم. [اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم والعن واهلک اعدائهم]

حدیث اول

در اصول کافی ج1، ص289، «باب ما نص الله و رسوله علی الائمه واحدا فواحدا»:امام باقر سلام الله علیه در ضمن حدیث فرمودند:


وَکَانَتِ الْفَرِیضَةُ تَنْزِلُ بَعْدَ الْفَرِیضَةِ الْأُخْرَى وَ کَانَتِ الْوَلَایَةُ آخِرَ الْفَرَائِضِ، فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ‏ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی» و فرمودند: یَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَا أُنْزِلُ عَلَیْکُمْ بَعْدَ هَذِهِ فَرِیضَةً قَدْ أَکْمَلْتُ لَکُمُ الْفَرَائِضَ.
«هر واجبی بعد از واجب دیگر نازل می شد، و ولایت آخرین فریضه بود، پس خداوند فرمود: «الیوم اکملت لکم دینکم....» یعنی خدا می فرماید: بعد از این فریضه ای بر شما نازل نکنم، به تحقیق که واجبات را بر شما کامل کردم.

حدیث دوم:

در حدیث دیگری در کتاب تفسیر عیاشی، زراره از امام باقر علیه السلام روایت کرده است که فرمودند:

«آخر فریضة أنزلها الله الولایة «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ‏ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دِیناً» فلم ینزل من الفرائض‏ شی‏ء بعدها حتى قبض الله رسوله ».
آخرین واجبی که خدا نازل فرمود، ولایت بود «الیوم اکملت لکم دینکم...» و بعد از این،‌ دیگر فریضه ای تا هنگام وفات رسول خدا نازل نفرمود.
این آیه و این حدیث، و پس این هم تناقضی دیگر از دین ساختگی احمداسماعیل!

تعجب است که چگونه رویشان می شود ادعا می کنند که «اعلم مردم بعد از ائمه به قرآن هستند!؟» [شاید به این دلیل است که می گویند: دروغ هر چه بزرگ تر، قبول کردنش راحت تر] و این آیه، این از معروف ترین آیه ها، را نمی دانند!
البته می دانند ولی کتمان می کنند، تا فریب بدهند،
این که چرا این گونه گفته است، یحتمل به این دلیل است که خواسته به اصطلاح، با زبان بی زبانی بگویند:

اگر چه حدیثی از رسول خدا صلی الله علیه و آله در مورد مهدیین [غیر از همین حدیث کتاب غیبت] نداریم، اشکالی ندارد! چرا که در آخرین شب عمر رسول خدا، به رسول خدا این چنین وحی شده است!
در این پست، یک دلیل ردّ این حرف را [که مهم ترین است] با استفاده از آیه کلام الله مجید، بیان شد، در پست های بعد، ادامه می دهیم ان شاء الله.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی